ΓΝΩΡΙΜΙΑ - ΕΠΑΦΗ

Το ιστολόγιο Πενταλιά πήρε το όνομα
από το όμορφο και ομώνυμο χωριό της Κύπρου.
Για την επικοινωνία μαζί μας
είναι στη διάθεσή σας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο:
pentalia74@gmail.com

dimanche 18 juin 2017

Ελλάδα - Κρήτη - H κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ και GMR Airports θα κατασκεύασει το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστέλι


ΥΠΕΓΡΑΦΗ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΡ. ΣΠΙΡΤΖΗ

Επένδυση, ύψους άνω των 850 εκατ. ευρώ







Κοσμάς Ζακυνθινός
 
Στα «χέρια» του ομίλου «Ariadne Airport Group» περνά η σύμβαση - παραχώρηση για τη «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Κρήτης, καθώς και Μελέτη, Κατασκευή και Χρηματοδότηση των οδικών συνδέσεων αυτού», που υπέγραψε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης. Ο συγκεκριμένος όμιλος αποτελείται από τη κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ ΑΕ και GMR Airports group.


«Η επένδυση στο Καστέλι γίνεται με διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος και των τοπικών κοινωνιών», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης σημειώνοντας ότι «ο διαγωνισμός και η υλοποίηση του έργου διέπονται από κανόνες διαφάνειας και αποτελεσματικότητας. Το Δημόσιο αποκτά ένα σημαντικό περιουσιακό στοιχείο: Αυξάνεται δραστικά το ποσοστό συμμετοχής του στην εταιρεία κατασκευής και λειτουργίας του νέου αερολιμένα».





Με τη νέα αυτή επένδυση, ύψους άνω των 850 εκατ. ευρώ, μέσα από τα προφανή αναπτυξιακά και οικονομικά οφέλη που συμβάλλουν καθοριστικά στην αλλαγή του επενδυτικού περιβάλλοντος της χώρας, δίνεται μία ηχηρή απάντηση, σε όλες εκείνες τις δυνάμεις που θέλουν να κρατήσουν τη χώρα στο παρελθόν και καλλιεργούν εντέχνως επικοινωνιακή καταιγίδα περί τείχους και προσκομμάτων της κυβέρνησης, έναντι των επενδύσεων, όπως επισημαίνει ο υπουργός, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως «Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι θα είναι ένα έργο, το οποίο δεν θα εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνο αυτούς που θα το εκτελέσουν και θα το εκμεταλλευτούν. Εάν και στο παρελθόν προγραμματίζονταν σε αυτήν την κατεύθυνση τα έργα παραχώρησης και σύμπραξης, σήμερα η χώρα θα είχε άλλη εικόνα. Η χώρα γυρίζει σελίδα και αφήνει πίσω της το χρεωκοπημένο πολιτικό κατεστημένο που σχεδίασε έργα για τους λίγους και ισχυρούς, και ο ελληνικός λαός τα πλήρωσε χρυσάφι».
Μάλιστα, όπως υπογράμμισε, οι παρεμβάσεις υπέρ του δημοσίου συμφέροντος και ακολούθως τα οικονομικά και κοινωνικά οφέλη αποτυπώνονται ανάγλυφα στην προσφορά του προσωρινού αναδόχου καθώς το Δημόσιο διατηρεί ισχυρή παρουσία σε μία εξαιρετικής σημασίας επένδυση: Αυξάνεται το ελάχιστο προσφερόμενο ποσοστό μετοχικού κεφαλαίου από 40% σε 46%.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου, η αιτούμενη χρηματοδοτική συμβολή εκ μέρους του Δημοσίου περιορίστηκε σε 180 εκατομμύρια ευρώ, ενώ αυξάνεται σε 2% το ποσοστό επί των ακαθάριστων εσόδων του αερολιμένα που προκύπτουν από την εκμετάλλευση του έργου παραχώρησης, υπέρ των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης της περιοχής, αλλά και άλλων κοινωφελών δράσεων. Τα ποσά θα αποδίδονται κατόπιν σχετικής απόφασης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών.
Θέσεις εργασίας
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, θα δημιουργηθούν άμεσα 1.000 θέσεις εργασίας κατά την περίοδο της κατασκευής, 500 μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας και εκατοντάδες ακόμη όταν θα αναπτυχθούν οι νέες εμπορικές υποδομές και οι χρήσεις. Μάλιστα, θα υπάρξει μέριμνα να δοθεί προτεραιότητα στην απασχόληση των ανέργων.
Στη Ζώνη Εμπορικών Χρήσεων θα δημιουργηθεί, σε έκταση δέκα στρεμμάτων, συνεδριακός-εκθεσιακός χώρος, ο οποίος θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά για τη διεθνή προβολή των τοπικών προϊόντων και δεν θα είναι ανταγωνιστικός εμπορικά. Θα κατασκευαστεί και θα λειτουργήσει με μέριμνα του Δημοσίου.
Έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία εκτέλεσης των απαλλοτριώσεων, τόσο για τον αερολιμένα, όσο και για τις οδικές συνδέσεις, αλλά ταυτόχρονα έχει εξασφαλιστεί η εξεύρεση χρηματοδότησης των αρχαιολογικών ερευνών πριν την έναρξη της περιόδου παραχώρησης, καθιστούν πλήρως επιτεύξιμο τον στόχο υλοποίησης του έργου εντός του αρχικού χρονοδιαγράμματος, χωρίς καθυστερήσεις.



Πηγή: www.imerisia.gr
Δημοσιεύτηκε στις 31/05/2017

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire